Опис досвіду


Опис досвіду роботи
вчителя інформатики
Великодимерського навчально-виховного об’єднання
Крук Людмили Сергіївни

Освіта – це шлях натхнення кожної людини, пробудження і розвитку її індивідуальної свідомості. Сьогодні в Україні відбувається зміна освітньої системи, що, у свою чергу, означає пошук нових форм, засобів і методів навчання, адекватних оновленому змісту освіти.
Із 2004 р. за підтримки міжнародних і громадських організацій система зовнішнього незалежного оцінювання формується в Україні. ЗНО стало реальністю сучасної школи.
У зв’язку з цим стає актуальним питання побудови внутрішнього шкільного тестування, яке має забезпечити як дієвий моніторинг стану навченості учнів, так і їх підготовку до зовнішнього незалежного оцінювання у тестовій формі.
Розуміючи зростання інтересу до використання комп'ютерів для навчання й оцінювання знань, Крук Людмила Сергіївна працює над темою «Тестові технології як засіб контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів з фізики, астрономії та інформатики».
На сучасному етапі розвитку освіти все актуальнішим стає питання визначення рівня навченості та підготовки учнів різноманітними засобами. Не мале значення має і тестування, яке в останній час стало досить популярним.
Метою роботи Крук Л.С. обрала дослідження шляхів удосконалення тестової перевірки знань учнів у навчальному процесі, використання тестової перевірки знань учнів за допомогою комп’ютера на уроках фізики та інформатики.
         У відповідності з поставленою метою у дослідженні Людмила Сергіївна розвязувала ряд завдань:
             здійснювала теоретичний аналіз дидактичного поняття «тестова перевірка знань учнів»;
             опрацьовувала відповідну науково – методичну та науково – популярну         літературу;
             розкрила роль і значення тестової перевірки у навчальному процесі;
             вивчила і узагальнила досвід використання в навчальному процесі тестової перевірки і методів підвищення об’єктивності оцінки знань учнів.
У своєму дослідженні, вчитель використовував такі методи роботи:
             теоретичні  підбір, вивчення, аналіз, систематизація відповідної наукової літератури та матеріалів спеціальних періодичних видань;
             практичні – вивчити роль і значення тестової перевірки знань учнів на уроках інформатики.
Об’єктом дослідження є тестовий контроль  знань    як засіб оцінки знань, як метод контролю за навчальними досягненнями, як спосіб діагностики психічного розвитку і особистого зростання учнів,  а предметом дослідження – організація і використання тестової перевірки знань учнів на прикладі вивчення фізики та інформатики.
Наукова новизна дослідження полягає в розробці теоретично і експериментально обґрунтованих компонентів використання тестових технологій при оцінюванні знань учнів.
Це викликане, насамперед, початком нової вступної кампанії, а також спробами законодавчого закріплення ЗНО шляхом внесення відповідних змін до деяких законодавчих актів, насамперед законів про освіту, про загальну середню освіту та про вищу освіту.
Практичне значення дослідження використання комп’ютерного тестування полягає у посиленні мотивації учнів до навчання, а також заощадженні дорогоцінного часу як самого учня для оформлення тематичної атестації з певної теми, так і час учителя для перевірки якості знань учнів.
Гіпотеза дослідження, яку висуває Крук Л.С., полягає у тому, що якість оцінювання учнів буде гарантовано підвищеною, продовжувати вводити в практику тестову перевірку знань учнів у навчальному процесі.
Особистий внесок вчителя полягає в розробці тестових завдань до уроків фізики, астрономії та інформатики; використанні тестових програм Test-W, Test-W2 та он-лайн сервісу Kahoot! для перевірки знань учнів на різних етапах уроку.
Досвід вчителя Крук Л.С. свідчить, що використання тестової перевірки знань учнів збільшує об’єктивність і,   як наслідок,   збільшує позитивну  стимулюючу   дію   на   пізнавальну   діяльність учня, що вчиться; виключає дію  негативного  впливу  на  результати  тестування таких чинників як настрій, рівень  кваліфікації  та  інші  характеристики конкретного вчителя; орієнтує  сучасні технічні  засоби  на  використовування середовища комп'ютерних (автоматизованих) начальних систем. Тестові завдання дозволяють за короткий час перевірити великий об’єм вивченого матеріалу, швидко діагностувати оволодіння учнями
основного
рівня підготовки з окремих тем, а також курсу в цілому.
   Тести
містять завдання, які дозволяють перевірити рівень логічногопроблемного, критичного, комбінаторного, візуального мислення учнів і здійснити контроль за рівнем їх навчальних досягнень.
     Під час застосування тестів у учнів підвищується інтерес до навчання, реалізується принцип доступності в навчанні, здійснюється індивідуальний підхід. У таких умовах учні Людмили Сергіївни розвивають свій творчий потенціал (створюють тестові завдання), демонструють свої здібності володіння комп’ютерними технологіями, нестандартні підходи до вирішення практичних завдань. У процесі підготовки до уроків учні пов’язують теоретичні знання з практичними навичками. Поширюється загальний кругозір учнів, розвивається пам'ять.
Робота з тестами як на уроці, так і під час тематичного контролю, а також самостійне використання учнями цих завдань сприяє підвищенню ефективності навчального процесу, впровадженню диференційованого підходу до навчання, вироблення у дітей навичок розв’язування тестів, допомагає їм під час підготовки до ДПА та ЗНО.

Немає коментарів:

Дописати коментар